• Standaard

MaMafit®

De Pré-MaMaFitcursus en MaMafit®cursus is een vervolg op de ZwangerFit® (vóór de bevalling)  maar kan ook gevolgd worden zonder dat je de ZwangerFit® cursus gevolgd hebt. 

Pre-MaMaFitcursus:

Moet je echt 6 weken wachten na de geboorte van je kindje met het starten met sporten? Dat hangt er helemaal vanaf wat je bedoelt met sporten.

Het is ongelooflijk belangrijk om goed te herstellen na een bevalling. Of je nu een vaginale bevalling gehad hebt of een keizersnede, de rust in de eerste weken na de bevalling werkt helend en is nodig!

Maar daarnaast kunnen specifieke oefeningen zeker waardevol zijn. Denk bijvoorbeeld aan de juiste buikademhaling. De focus daarop leggen, in combinatie met het aanspannen en ontspannen van je bekkenbodem en dieper liggende buikspieren. DAT is de basis van alles!

Heb jij al aan jouw basis gewerkt?
We leggen je hieronder uit hoe je hiermee op een goede en veilige manier aan de slag kunt gaan! 

Week 1 - 2 & 3 na de geboorte van je kindje:

Ga thuis, in jouw veilige omgeving, de connectie met je core terugvinden. EN begin met je ademhaling- en bekkenbodem oefeningen, zoals je ze geleerd hebt tijdens de ZwangerFit cursus (vraag ze gerust bij ons na wanneer je die gemist hebt).

Week 4 & 5 na de geboorte van je kindje:
Onder begeleiding van ons in onze praktijk, gaan je je diepe core spieren opnieuw activeren en bouw

je je bekkenbodem oefeningen op, in een klein groepje met andere mama’s.

Tevens hebben we de ruimte om met elkaar te sparren over verschillende onderwerpen die je wellicht bezig houden. Denk aan: slapen, huilen, Inbakeren, draagtips, voeding, rust en regelmaat en ga zo maar door .

Vanaf week 6 na de geboorte van je kindje:
Doorstromen naar de MaMaFit waar je je kracht, uithoudingsvermogen en stabiliteit op een veilige

manier gaat opbouwen en je leert voelen wat je wel EN wat je niet mag voelen bij inspanning.

MaMaFit®

De cursus bestaat uit 6 lessen van 50 minuten en wordt gegeven bij Bekkencentrum Schambergen in de praktijk op het Maria Gorettiplein in Kerkrade op dinsdag van 10.00-10.50 uur en van 11.00 tot 11.50 uur.

MaMaFit is een eigentijdse sportieve cursus met als aandachtspunten het herstel van de bekkenbodem, buikspierversterking en conditie verbetering. Je maakt gebruik van cardio-apparatuur zoals crosstrainer en fiets. Daarnaast worden 'grondoefeningen' gegeven en oefeningen met losse dumbles. Het programma dat je doorloopt is aangepast op je wensen. Het is een soort 'opstapje' naar het terugkeren in je 'eigen' sport of naar FitmetjeBaBy®. De lessen worden gegeven onder leiding van geregistreerde bekkenfysiotherapeuten. Na de 6 lessen kun je  verder sporten bij ons in de fitnesszaal onder deskundige begeleiding.

Ook als je klachten hebt kun je aan MaMaFit deelnemen! De Bekkenfysiotherapeuten maken een aangepast programma voor je.

Je baby is natuurlijk van harte welkom en als je een keertje niet kunt is dat ook geen probleem, je mag 6 lessen volgen in 2 maanden tijd.

Je kunt Iedere dinsdag  vanaf  6 weken na de bevalling starten. Wil je graag deelnemen aan de pre-MaMaFit of de MaMaFit®  Vul onderstaan formulier in, kan ook voor informatie. Als jeZwangerFit bij ons gevolgd hebt krijg je korting.  Zie voor geldende tarieven onder kopje algemeen bij tarieven. De MaMaFit kan vergoed worden door de zorgverzekeraar.

Indien je interesse hebt kun je je aanmelden via onderstaand formulier.

 

Fysio Schambergen is dé plek voor FysiotherapieZwangerFit en MamaFit. Bij Fysio Schambergen ben je verzekerd van de beste begeleiding en de persoonlijke aandacht die nodig is om jou te ondersteunen of je doelstellingen te laten halen. Probeer de Zwangerschapscursus bij Bekkencentrum Schambergen of maak een fysio afspraak.

Nieuws

  • STORING aanmelding via website en ingesproken voice mail

    STORING VOICE MAIL en SITE AANMELDINGEN Tussen woensdag 22 maart 13.28 en do...

    Lees meer
  • ZwangerFit/MaMaFit/BaByMassage

    ZwangerFit/ MaMaFit/BaByMassage worden niet beperkt door de huidige coronamaa...

    Lees meer
Meer nieuws
  • Werk

    Werk

    Heb je last tijdens het werken? Of op werk een klacht of blessue opgelopen?

    Lees meer >>
  • Thuis

    Thuis

    Heb je een klacht opgelopen binnen je eigen huis? Hoog tijd om weer pijnvrij door het leven te gaan.

    Lees meer >>
  • Sport

    Sport

    Heb je tijdens het sporten last van gewrichten of spieren? Of een blessure opgelopen?

    Lees meer >>